Dagen Meat Loaf

Sitter nu här i min oversizeade meat loaf t-tröja och minns gårdagen.
Var en underbar dag med bara mig och min älskade. Brukar inte gå så bra när vi skall göra något bara vi två (förkylning, sjuk mormor, regnbågshinneinflammation och vatten i öronen är väl det som drabbat oss de gånger vi planerat tid iväg för oss själva), så visst var man på helspänn i tron att något garanterat kommer att hända.
Men Icke, allt gick perfekt om man räknar bort lite funderingar på hur i helskotta man läser dansk tågtabell, blev lite byxis när det gick upp för oss att det vanligtvis inte väntade taxisar utanför arenan.
Vänlig kvinna hjälpte oss att ringa taxi men inget svar... hmm vad göra, tror att hon såg förtvivlan och förskräckelsen i våra ögon så hon erbjöd oss skjuts i brorsans bil som skulle hämta henne. (riktig karamboost för henne och brorsan). väl framme å¨den ganska läskiga tågstationen i hilleröd igen, skulle vi åter klura ut vilket tåg vi skulle ta.

Och nu till en av kvällen riktiga höjdpunkter för utom konserten. är när nissen hoppar på ett tåg för att fråga vart det går och dörrarna stängs mellan oss, kan riktigt se paniken i nissens ögon, helt förskräckt över att han eventuellt kommer att åka ifrån mig mitt i natten på den läskiga tågstationen men massa konstiga typer. Tack ock lov öppnade sig dörrarna bara ögonblicket senare. ler forfarande stort när jag tänker på hans skräckfyllda blick=)

Så nu till Meat Loaf recensionen
In på scen i vanlig ordning kommer först bandet och sist  (och kanske minst på längden) kommer det en kort rund man lite haltande gång, tror först att han är full tappar hatten och misslyckas med att plocka upp den men tror vid närmre eftertanke att det är så han rör sig. Hade han varit svensk tror jag han hade hetat meatball istället.
Sångmässigt låter det kanske inte som det gjorde för 20 år sen, men man märker tydligt att han har skådespeleri i sina ådror då han spexar ganska friskt och med glimten i ögat atackerar sina bandmedlemmar gång på gång.
Tack vare ett suveränt kompetent band och sjukt duktiga patti rosso med en galet bra stämma till sin hjälp blir det enligt min mening en ganska så bra konsert med vissa bitar som kanske inte är allför bra och andra som är riktigt bra. Kvällens bästaste var faktiskt min nya favorit paradise by the dashboard light tillsammans med patti rosso, riktig show och sjukt bra både av patti och meat. Publiken som låg på en medelålder 45+ hade tydligen också den som favorit då det var en av de få låtarna publiken skrölade med som allra mest.
Och den som kanske kändes lite som en besvikelse var i would do anything for love, han har nog dessvärre blivit för gammal för att kunna göra den fantastiska låten rättvisa längre, var nog dessutom den kortaste versionen jag någonsin hört utav den.

Hur som helst är jag fruktansvärt lycklig att jag har fått se honom innan han lägger ner helt är ju en av mina störstaste idoler som jag har haft sen barnsben. I would do anything.. var den första min första CD singel någonsin när CD skivan tog över LPn och kort därefter inhandlades hela albumet bat out of hell 2. som än i dag lever och finns i min ägo.

Tack min älskade att du gick med på att följa med, tror att du hade nästan lika kul/mysigt som mig=)

Har idag beställt 3st live DVD med Meat Loaf så jag kan få se han i hans glansdagar.

T-shirt försäljaren trodde nog jag var knäpp när jag var framm hos honom vid 3 olika tillfällen innan jag tillslut köpte en t-tröja i storlek L då jag tyckte det var bättre än ingen alls:)

http://www.youtube.com/watch?v=adfzeu_v6mQ  Här kan ni beskåda ett framträdande liknande det igår på paradise låten.

Nedan kan ni beskåda lite bilder från gårdagen.



Lyckliga


Dricka paus


Just tappat micken ett ooops kommer ut pattis mun, håret hade han nog
kvar sen 80talet


Så har ser 67 åringen ut idagsläget

Kommentarer:

1 oskars slav:

skriven

Vad underbart att det blev precis så bra som ni ville och som ni är värda,

stackars Nitteliten ,kan se honom framför mig när dörrarna stängdes , nästan lite Stig- Helmer över den inre syn jag upplevde när jag läste det,mamma

Hohohihihahahahahahahahahaha.....

2 ullisen:

skriven

hihi! du tror inte han hetat Köttbullen på svenska då ;)



blev mycket glad för er mysdag iaf maddahsen! det är både du och din nisse (som faktiskt heter så) värda!!

3 bojkottade mamman:

skriven

Har jag gjort något så dumt att jag inte finns längre ?

4 Maddah:

skriven

Äh lägg av mamma.

Kommentera här: