Jaha vad kan man säg

Dagens diss:

Jag placerad i informationsdisken, hjälper en kund och frågar sedan nästa om jag kan hjälpa honom.
Han på säkert avstånd säkert 2m från disken frågar om det inte finns någon personal.
Jag kollar mig lite omkring lite smått förvirrat och säger att jag är personal och jag kan hjälpa till.
Han kollar på mig och frågar igen om det inte finns någon personal som kan hjälpa honom.
Jag som börjar bli lite irriterad säger att jag kan hjälpa honom.
Han kommer besvärat lite närmre disken och suckar djupt å säger okej får väl försöka med dig då.
Har en ny Dell dator som min gamla skrivare inte fungerar till och behöver då en skrivare som fungerar till nya datorn.
Jag säger inga problem alla skrivare vi säljer fungerar till datorn din.
Han betvivlar vad jag säger och börjar yra om vad som händer ifall den inte funkar, får han pengarna åter eller hur skall han kunna veta.
Jag säger att nope inga pengar åter om du öppnat och installerat patronerna men du behöver inte oroa dig då det skall fungera.
Han skruvar besvärat på sig och säger att nä det fungerar inte, frågar sedan vart vi har skrivarna och lämnar mig i infodisken.

Hmm kan det vara så att annat ord för personal i elektronikbutik på 2008 talet är MAN.

En anna briljat fråga var vart vi hade artikel nr ******* någonstans, jag som inte lyckats lära mig alla 5000 olika artikelnummer frågar vad det är och kunden svarar en digitalbox för det analoga nätet...??+.. hmm oki...
Kollade iaf upp artikelnummret och hittade boxen. vet dock ej om den är för det analoga nätet eller om det kan varit så att hon menade för det fria marknätet=)

Lyssnade igår på nyheter på lätt svenska (klartext) och de pratade om landet jordanien. kom då inte helt osökt att tänka på detta klippet:)

http://www.youtube.com/watch?v=DhjNiAg7gf0

Kommentarer:

1 mamman:

skriven

Hade den killen problemet ...var är männen i butiken(dom enda varelser som kan teknik)? Stå på dig , dom är bara korkade när dom inte kan förstå att vi kvinnor också kan veta saker som dom själva kanske inte kan begripa.

2 mamman:

skriven

Hade den killen problemet ...var är männen i butiken(dom enda varelser som kan teknik)? Stå på dig , dom är bara korkade när dom inte kan förstå att vi kvinnor också kan veta saker som dom själva kanske inte kan begripa.

3 Judas:

skriven

Hohoho, sikken diss!! Undrar vad han hade köpt för märklig dator som inte klarar av alla skrivare, det kan ju aldrig vara handhavandefel va? Det krävs viss kompitens att koppla ihop tekniska maskiner, dom pratar inte med varandra om man inte kopplar ihop dom.... =) Och det där klippet är ju fantastiskt!! Imorgon kommer jag och förgyller er gråa vardag i Ullaredet!!



Pälsas, människan Pälsas, inte lampan Pälsas, signar ut!!



Kramar!!

4 ullisen:

skriven

hade med förtjusning lyssnat på dylika diss i klartext style :) för övrigt ett program jag aldrig kan höra ett helt av utan att flabba mig fördärvad. inte för att jag missunnar de svagtänkta nyheter, men va tüsan... måste man låta lika pedagogisk som texten är skriven?

Kommentera här: