snart slut

                         

Oj oj vad tiden springer iväg när man har roligt, hinner inte ens uppdatera bloggen dagligen.

I förrgår drog vi iväg till liseberg ihopa med familjen dahlin/gemrud och vårt lilla barn julia.
Riktigt kul som det alltid är, liten aning med för mycket folk men det hade vi ändå räknat med. Fick åkt det vi ville plus lite av det vi (jag) inte ville, saker och ting blir bara läskigare med åren. När man var liten kunde man åka allt utan att blinka flera gånger på raken, nu tänker man mest på allt som kan gå snett istället för att bara luta sig tillbaka och njuta av det underbara magkillet.
Trodde på fullaste allvar att spinnrock hade skenat iväg och kunde se mig själv bli sittande där i det våldsamma snurret flera timmar framöver tills de hade fått stopp på den. kan lova att de körde den mycket hårdare när just vi åkte den. mådde faktiskt lite illa efter det hör inte till vanligheterna kan jag lova.

Det som var apselut roligast med lisebergs vistelsen var rolands min när vi skulle/hade åkt uppsvinget obetalbar, Tiras gapskratt när vi åkte btarna som åker runt runt. Varje gång hon passerade nisse( nitte) ropade hon glatt Nitte och vinkade så att han skulle se henne. kan lungt säga att han är en av hennes apselut största favoriter. Inte att förglömma meja när vi skulle/åkte jukebox, stod helt förstenad och kollade rakt in i väggen av skräck och ville apselut inte åka. Hennes mostrar lugnade henne och fick med henne upp i bilen. efternågra varv så vågade hon kolla upp och sluta bita mig i jackan och insåg att det faktiskt var helt underbart härligt när det killade gott i magen och gapskrattade sedan resten av färden.

Vann en liten nätt chokladkaka på 2kg så den som är sugen på schweizernöt är mer än välkommen på en bit. märk väl att det är en extra stor ask som jag jämnför med hade inga vanliga stickor hemma.

Igår väcktes vi återigen precis som dagen innan av sofie, denna gången var det dags för målning. så nästan direkt upp ur sängen och upp på cykeln raka vägen mot trönninge. Nu är deras hus äntligen klart, började målningen förra året så det var verkligen på tiden att det blev gjort.
Råkade söva Tira i förtid vilket inte alls var poppis hos hennes mamma. Var verkligen inte alls min mening men vi hade det så mysigt i soffan, hon låg och vilade sig mot mig och jag killade henne på ryggen, hon satte sig upp flera gånger och bytte napp men poff helt plötsligt hade hon visst somnat till.

Har nu äntligen bestämt oss för en soffa så nu är den beställd. nu är det bara soffbord och matta som behöver fixas också men ingen stress för det då det dröjer hela 8v innan soffan är klar för leverans.
frågan jag ställer mig är om det går att ha kristallkrona över soffbordet? vill så gärna ha en kristallkrona men har ju inget matmöblemang över huvutaget. hittade iaf två jättefina kronor på mio.

Kommentarer:

1 mamsmams:

skriven

sure baby! visst kan man ha en kristallkrona över soffbordet ,det blir ju hur läckert som helst.

VARFÖR fick inte mamma hänga på till liseberg ,det är ju det roligaste hon vet?

2 maddah:

skriven

Blev ju väckt och genast iväg släpad, hade faktiskt ingen tid att tänka på mamse just då men kom på dig någonstans på motorvägen mellan varberg och göteborg och var då lite sent särskillt om du skulle hinna leja bort oscar till någon på den korta tiden. får ta det en annan gång mer planerat och med mindre folk på liseberg.

kram kram

3 maddah:

skriven

och inte för att vara den mossan men kan inte minnas att jag var med dig och jula och sara förra året.

4 mamsmams:

skriven

det var förrförra året ,när zune precis hade dött och jag var inte vid mina sinnens fulla bruk. Men glöm inte mig nästa gång /pussar mamma

5 ullisen:

skriven

å ingen rainbow...



fint att det är en finsk megachokladkaka du vunnit. smakar den som vanligt?



låter fint att du övat så våldsamt med barn denna sommar. verkar lovande för framtiden :)

6 madde:

skriven

smakar precis som vanligt, jätte mumsigt är det:)

Ha iaf lärt mig att söva barn nu, men är ju ännu oklart om det kommer bli aktuellt med barn i framtiden iaf inte inom de närmsta 5 åren så jag har gott om tid till att öva=)

Kommentera här: