Ty fusan

Så jobbigt, skulle testa på att jogga 2km idag på tid. För att kvalificera in sig på polisskolan skall man bland annat klara av 2km löpning under 10 minuter om man är tjej och 9:30 om man är man.
Mitt mål är ju då förstås att klara det under 9:30 för att vara på samma nivå som grabbarna, vill ju inte komma in på andra vilkor än dem.
Det tog mig idag 10:45 att jogga min uppmätta 2km sträcka och det med livet som insats kan jag lova. Höll banne mig på att dö när jag kom innanför dörren, våldsamt ont i halsen, tryckande smärta i bröstet och ont i käkarna. fick ligga en lång stund och flåsa för att närma mig min normala puls igen.
Halsontet är fortfarande kvar men har haft lite halskänningar de senaste veckkorna, kanske kan ha lockat fram det nu så det snart går över.
Tilläggas får att jag inte varit ute och joggat sen i maj tror jag, så med lite fan anamma så skall jag nog snart fixa det=)

Kommentarer:

1 Lillsyster:

skriven

Inte illa=) Men du ska nog låta bli att springa när du är småförkyld, man kan faktiskt dö av det....

2 ullrika:

skriven

ska tänka på dig nästa gång vi behöver nån som ska jobba efter en kund som egentligen inte är en kund eftersom man måste passera kassan och betala för att kvala in i den ligan. nåväl. ska tänka på att snabbt ringa dig då! träna på arbetstid sas.



en annan grej. darling, det är bra att varva ner genom t ex en promenad efter snabbrusningen så du inte får hjärtsnurp och dör? det vore beklagligt som tusan. fast mer viiin till oss på lördan :(

3 Anonym:

skriven

Hört talas om att träna sig iform?

Inte bra att tokrusa igång maskinen kroppen, man kan dö av överträning.

4 Anonym:

skriven

INTE bra att tokrusa den unika maskinen kroppen , ta det lugnt min dotter.

5 Maddah:

skriven

Var inget tokrus, kanske lite klent med uppvärmning.

Blir inte mer viin då ullisar, kom ju fram till att jag skulle bidraga med en flaska och om jag skulle springa ihjäl mig tillfaller den min sambo=)

Tänkte att springa fram förkylningen, kanske bryter ut om jag anstränger mig lite.

6 tipsar'n:

skriven

höhö! det finns andra sätt att få upp både flås och kondition...

7 Maddah:

skriven

Till Tipsarn: Har redan testat alla alternativa övningar för att öka på kondis och minska flåset=)

Kommentera här: