Wiin och annat gott

Nu har snart denna helgen passerat med en rasande fart.

I fredags strax innan jag skulle bege mig till jobbet plingade det till i min mobil, ett mess från min mamma som gjorde mig varm i hela kroppen och så glad att jag flera gånger fick hejda tårarna i SOWen på 153an.
Meddelandet löd enligt följande:
"Nu har det hänt, dom har förlovat sig"
Dom i detta fallet är familjen Dahlin/Gemrud. Detta på Rolands 40åriga födelsedag. Var verkligen inte en dag för sent.
Fredagen var oerhört rolig och jag skuttandes på små moln tyckte till och med att tiden gicka alldeles för fort så att alla sysslor inte hanns med.
Jättestort Grattis till er båda och ett separat jättegrattis till 40 åringen.

Gårdagen sprang ifrån mig med raska steg, hann med lite shopping innan det var dags att börja tillfixet av mig inför den stundande Viiin kvällen eller som det också kallas bloggafton.

Judas och Bobby anlände strax efter att klockan passerat 17:00 placerade ungdomarna vid WIIspelet edans jag röjde det sista i köket, startade kaffebryggaren och började förbereda för vår traditionella irish coffe.
Hjälptes alla åt för att få till den där perfekta drinken. blev mycket muns även om jdasen rynkat stabilt på näsan åt den laktosfria grädden men som hon sen erkände var riktigt god, kanske den godaste irish grädden jag smakat här i Sverige.
Efter att vi slurpat i oss irishen och spelat lite guitar hero och lite raving rabbids begav vi oss mot villa morkulla med en liten sväng om campino innan för att fixa kvällens käk.

Möttes av den sötaste 10månaders bäbin jag skådat på väldigt länge och kanske den gladaste också. EmmaLi var så oerhört glad att få träffa oss och vi minst lika glada över att få se henne, var ett tag sen vi sågs så hon har ju utvecklats något enormt sen dess. Med lite hjälp stod hon med världens störstaste leende på lite halft svajiga ben och gurglades till mig.

Dracks 3 olika sorters viin rosé, vitt och rött. och pratades i massor var extremt roligt. mindes lite roliga händelser från tidigare år och skrattades i massor.
Blev ju lite sluddrig på läppen av allt viiinet men oj så kul det var. Får bli en tradition att träffas på detta vis varje gång bobby kommer hem. Har ju varit lite av en tradition innan mellan mig, bobby och judas men kändes som om cirkeln slöts nu när ullisar också var med.

Har fått 2st mycket fina namn på mig den senaste tiden, börjades med mossadah för någon vecka sen, men på något vis som jag kanske inte exakt minns hur utvecklades det igår till snoop maddah.

Tack tjejer för en fantastisk kväll.

Idag var det dags att kolla på lägenhet, pratade med hyresvärden i tisdags om en ledig 3a några trappor bort från våran. Idag var det äntligen dags att kolla på den och den var faktiskt bättre än jag väntat mig. Balkonen var helt ok och kändes mer öppen än jag väntat och köket var bra mycket större än det vi har i dagsläget.
Efter mycket funderingar på om det verkligen är någon idé att flytta då jag funderar på att plugga och nissen redan pluggar, enades vi (kanske mest jag) om att jo för fasiken vi kör på det, kan ju dröja jätte länge innan jag kommer in på skola och kan ju inte grunda alla beslut i livet på saker som kanske inte ens kommer att hända.
Så den 1 November bär flyttlasset av. kommer bli riktigt nice tror jag. Saknade efter denna lägenheten kommer förstå att finnas men oh vad gott med riktigt kök och balkong.

Nu skall jag strax dra med mig ludrasen på Bio. Mamma Mia the movie.

Hjärtat har begett sig till Helsingborg inför morgondagens skolstart så jag är gräsänklig fram till på onsdag.

Kommentarer:

1 Ludras:

skriven

Jo, tant Madde, Snoop Maddah kom till genom att Ullisar skulle dra en jämförelse som även jag och Bobby skulle kunna relatera till, typ att Snoop Doggy Dogg är ungefär lika cool som det där andra som jag just nu inte kommer ihåg vad det hette, Mossad? Fast han är lite mer nutid=) Nåt sånt tror jag det var=)



Tack själv!! Nu ska jag klä på mig för du och SOWen är redan påväg hit och ska hämta mig!!

2 ullisen:

skriven

tysan min vän Ludras, nästa gång du dricka lika mycket viin som vi andra, du minnas för många sakerna!



och allra käraste snoop mossadah min vän, vet inte vad jag ska skylla på men det blidde lite grumligt på min skärm när jag läste ditt inlägg. måste ha haft nåt att göra med gullighet och vänlig beskrivning och att du är så jefla rolig att göra.



tjo för att du är min vän!!



puss och tack för igår! (din slice slank ner som finaste fisken idag. finaste tonfisken tror jag bestämt? fast den var inte särskilt musikalisk så det kanske var delfin.)

3 ullisen:

skriven

kom på att jag glömde grattisa till förflyttningen! tjohoo! då blir det inflyttningsfest snart då :)

Kommentera här: