13/1 Grattis Oscar

Lillebror blir nu stor

Började gårdagen med ett spinningpass, på gränsen till vad min kropp pallar med så tidigt på morgonen. Med mitt låga blodtryck skall jag ta det jäkligt lugnt dagens första timmar så jag inte svimmar.
Klarade hur som helst mig igenom spinningen utan att ramla av cykeln men fick ta det ganska lugnt vissa stunder. Var helt genom blöt när jag kom hem så jag myglade inte helt:)
Var helt slut när jag kom hem så jag var tvungen att powernappa lite, efter det så var det dags för storstädning inte alltför kul.
På kvällen var jag och hjärtat ute och åt på Harrys med Linnéa och Pär, gick sedan hemt ill dem för att äta glass med jorgubbar, var riktigt mumsigt även om jag inte är en jättestor fan av jorgubbar men en slank iaf ned ihop med glassen.
Spelade Buzz, var riktigt roligt hade aldrig gjort det förut. Som den ständiga tvåa jag alltid (mellanbarn och alltid tvåa på hästtävlingar) kom jag såklart tvåa på Buzz också. Öl och vin njöts det förstås också utav under hela kvällen.
Gick sedan över till traditionellt brädspel ett som heter med andra ord där man skall förklara ett ord utan att säga ordet eller någon del utav ordet, stressande men riktigt roligt det med särskillt efter som jag och Hjärtat vann=)

Tack Linnéa och Pär för en trevlig kväll.

Eftersom det dracks kontinuerligt under hela kvällen så är man förstås lite seg idag och det är inte mycket som har blivit gjort. Kollat på oräkneligt många avsnitt sex and the city och cyklat till willys för att köpa lite mat.
Skall strax åka till Mossan för att äta kaka i lillebror oscars ära då det är hans stora dag idag.
Är troligen tvungen att köra om affären och köpa något till honom så inte mossan blir sur, han bjuder ju faktiskt på kaka:)

Föreslog för hjärtat att vi skulle cykla dit men han tyckte inte det var en bra idé då mina växlar inte är helt korrekt inställda så de hackar ibland och är då dumt att ge sig ut på en sån långtur innan det är fixat.
Vet inte om det var en nödlögn för att slippa ur att cykla de 2 milen som det är till furulund, innerst inne kanske jag köper det för att även jag ta mig ur att cykla hela vägen dit.

Kommentarer:

1 Pälsas:

skriven

Kaka? Varför är inte jag bjuden på kak-kalas?? Det tyckte jag var elakt.....

2 maddah:

skriven

Men vi bjöd ju in oss själva och du jobbade ju, åkte dit långt innan du var hemma annars hade du så klart fått åka med oss

3 ullisen:

skriven

berättade aldrig mamsen att de skulle ha oscar-kalajs? tycker jag också var lite taskigt isf... :)

4 mamsan:

skriven

mamse visste intet om detta när hon besökte julle på jobbet,(hmla mycket snack om detta oplanerade kalajset då )FÖRLÅT en stackars ovetande mossa

Kommentera här: