16/7 sov till kl 12:00

Är så himla trött nuförtiden är det för att solen aldrig lyser under längre stunder så att man hinner njuta utav den.
Även om jag sov halva dagen så har jag hunnit bli ovän med min storasyster över massa småsaker som blir en stor infekterad finne utav, presenter, pengar och PMS allt kompat utav barnskrik i bakgrunden. Blev helt enkelt väldigt sura miner från båda håll där den ena verkade ha svårt att förstå den andra. Hoppas finnen försvinner snart och allt är frid och fröd. Idag är det fassans födelsedag, grattis gamla grå hoppas du får en bra dag (skall inte glömma ringa dig). Kan dessvärre inte närvara på firandet då Lars Winnerbäck och den 16 juli har något speciellt så för andra gången på tre år skall Lasse spela vid fästningen just den 16. Fassan är kanske inte helt nöjd med detta men det är faktiskt han som köpt biljetterna till mig och judas i julklapp. Han vägrar att flyttat sitt firande till en annan dag så det blir inget kalas.
Skall bjuda det gamla popsnöret på mat, öl och popquis nästa onsdag istället hade vi tänkt. Bara fassan och hans tre döttrar (om den äldsta nu går med på att följa med).

Cosmopolitat försökte dra en fuling på både mig och Ludras, skickade iväg lapp om prenumeration till dem för ca 3v sedan ett erbjudande med 4 nummer +2 T-tröjor för 99:- Helt ok erbjudande så jag nappade eftersom jag ändå alltid köper den, men så igår när första nummret dimper ner i brevlådan så är det en betalningsavi på 399:- för 12 nummer... hmm inte riktigt det jag hade gått med på. ringde gifetvis till dem och påpekade det lilla misstaget och vipps så var det fixat till det jag tackat ja till.
Kändes lite som de försökte sig på en fuling eftersom samma "misstag" hade begåtts med både mig och Ludras. 

Blivde så himla ledsen igår när jag hörde på nyheterna att gamla hedliga rainbow hade krachat, är ju en av de härligaste åkattraktionerna som Liseberg har. Alltid när vi var små och var på liseberg med fassan och kusinerna så inleddes besöket där med rainbow.
R..I.P. Rainbow, hoppas ingen blev alltför skadad i krachen.

Nu ska jag ringa och gratta fassan och sen förbereda mig inför min lilla träff med Lasse
Hjärtat får representera mig och judas hos fassan, hoppas innerligt att det slutar regna och att solen tittar fram lagom till kl 18:00.
Till alla er som inte har hör Lasse live med hugger i sten säger jag bara, gör det. Helt fantastiskt, var den som fick mig att bli beroende inne på Halmstad teater en iskall vinterkväll för sisådär fyra år sedan.

Kommentarer:

1 palla:

skriven

Inte ska ni bråka små barn,hoppas lasse var skitabra och att åskan och regnet INTE var hos er puss o natti

2 ullisen:

skriven

snacka om tajta: snajs att Nissen besöker pappsen för er!

snart blir det ett hus räknar jag med :)

3 maddah:

skriven

Inget ont utan gott, pappa incidenten gjorde lite att storasysterincidenten försvann. tur det inte kul att vara osams med halva släkten=)



Ullisar det dröjer nog några år tills det blir husköp, men riktigt kul att kolla runt.



Kramar från semesterfirarn... mmm gott med bärs

Kommentera här: