17/7 Blir så ledsen

Tyckte att vi hade kommit på en skit rolig present till pappa, hittade det perfekta kortet, skrev den perfekta texten och målade de perfekta streckgubbarna. Skickade presenten med Nisse som skulle gå på kalaset medans jag och Jultis skulle njuta av en magisk stund med Lasse.
Boooom kl 23:46 i natt ringer storasyster och meddelar att pappas kvinna ringt och varit jätteledsen och besviken över att hon inte var medbjuden, plus att hennes son ringer och undrar vilken IQ man har när man gör något sådan.
Ringde pappas mobil i morse i hopp om att försöka förklara vad tanken var men han svarade ej, nästa gång jag ringde möttes jag av en röst som talar om att just nu går det inte att nå det önskade nummret????
Hur kunde det bli så? allt vi villa var några timmar själva med pappa, mat, öl och quis.
Är det elakt?
Borde inte pappa hört av sig, om inte för att tacka för presenten så för att säga vad han tycker?
Sägs ju inget när han åker till göteborg och går på herrmiddag hos hennes son, är det mindre elakt?
Varför ringa Sofie när det är jag som är den största hjärnan bakom, varför inte ta det direkt med mig?
Vad har Michael med saken att göra? Skulle inte komma på tanken att göra så om det var mammas kille som blivit utbjuden av sina barn.
Borde inte pappa stå på sig för sina barn?

Är inte så att vi jämt är själva med honom. kan nog räkna på 5 fingrar de tillfällen vi gjort något med bara pappa de senaste 15åren. Hon gnäller att det är så jobbigt med skilsmässofamilj med 7st personer.... tycker vi inte om henne... boohoo.. Är inget personligt utan vill bara vara med pappsen själv för en gångs skull.
Är inte så lät att vara skilsmässobarn heller, i en kärnfamilj har man alltid tid själv med båda sina föräldrar så varför skall man inte få det i en splittrad familj... boohoo på mig med.

Hur som helst är jag iallafall väldigt förvånad, ledsen, arg och besviken.

Kommentarer:

1 pallan:

skriven

Madda min madda ,mycket tråkigt att människor i 50-års åldern inte kan släppa kontrollen över sin livskamrat ens för ett par timmar, timmar då pappsen kunde fått njuta av uppvaktningen från sina vuxna döttrar och fått liten egen tid med dem.

Jg fick samma precent när jag fyllde och ser verkligen fram mot den middagen på tu man hand med er mina älskade döttrar (håkan hälsar att han tycker det ska bli skönt med lite ensamhet ).

Var inte lessna för detta det är inte er det är fel på, felet ligger på de sk. jättevuxna/mamma

2 maddah:

skriven

Tack mossan, gott att veta att man har en förälder som står upp far sina barn=)

Älskar dig. puss puss

3 Ludras:

skriven

Haha, fortfarande impad av avledningsmanövern från ditt och Sofies stora bråk som såg ut att bli ganska dystert, men nu är det ju som bortblåst:)

4 maddah:

skriven

Jultis är förresten skyldig dig pengar, bli inte arg, du skall få=)

5 pallan:

skriven

Tack madde , älskar deig också,pussar till dig från mig

6 Julia:

skriven

Va? Är du? För vadå?

7 ullisen:

skriven

shit. vågar nästan inte blanda mig i familjesnacket här men kan inte hålla mig och måste säga bu och hejja och jisses. till och om vilka kan du såklart lista ut utan vidare referens.



bamsekrams till bästaste maddahsen!

Kommentera här: