21/7 Börjar nu på riktigt

Idag är igentligen min första semesterdag, har ju haft vanlig ledig helg.
Kan inte påstå att vi varit vidare produktiva i helgen. Cyklade Djurarp i lördags, dock inte på min egna Maja utan lånecyklar från Nisses pappa och hans CH, tog ca 30 minuter. Passade Sabinas och Peters barn i Halmstad på kvällen då de skulle ut och äta för att fira Peters födelsedag. Mycket lätt passade barn underhöll sig själva mest hela tiden. Maten kanske blev en lite traumatisk upplevelse för dem, just när nisse lagt kötte på grillen kommer ett sjuhelsikes skyfall, han hade parasoll men det svätte allt lite ändå. blev helt enkelt kolbitar till middag, inte mig emot som hellre äter kolbit än rött kött. Fick tvingat i barnen lite mat med betoning på lite för det var verkligen inte mycket de fick ner. Den äldsta pojken kräktes upp sin mat på toa sen, vet inte om det var för att det smakade illa eller ifall det var för att han varit sjuk dagarna innan.
kom värstaste regnskuren när vi körde hem gick inte att köra fortare än 60 vissa stunder på motorvägen. mina 18" däck är inte optimala i det väglaget. fick ett litet släpp men återfann greppet ganska snart.

Igår vaknade maddah 11:00 mm mm mm vad det är gott att ligga å gotta sig i sängen. Blev inte så produktivt då heller, ett besök i rolfstorpshandelsförening (rena rånet) en fika hos nisses fassa (gott med glass) och matlagning till barnet (jultis) blev sen mat, fika, gotta och brädspel. Inte alltför oense om spereglerna så det gick riktigt fint förutom at det tillslut blev så tråkigt att vi lade ner det.

Otroligt nog ligger nissen fortfarande kvar i sängen och jag är uppe och skuttar, brukar inte riktigt vara så. Har dukat fram frukosten och kokat kaffe, snart dags att väcka honom. han har blivit beroende av att spala worms på datorn så så fort han har en stund över sätter han sig vi dator och krigar med maskarna.

Fantastiskt väder när jag gick upp inte ettendaste moln, hoppas det håller i sig. tänkte vi skulle köra gokart idag, jag, jultis, nissen och nisses fassa calle.

Hittils har jag solat 1 timma denna semstern, kommer att fortsätta hålla er uppdaterade på min solstatus. Hud ton ljus i dagsläget.

Ett litet låttips dagen till ära. Avenged sevenfold med afterlife, förbandet till iron maiden på lördag. Riktigt bra bit, skall be nisse kolla om de har någon fin T-tröja.

Kommentarer:

1 ullisen:

skriven

idag förblev tröjan oanvänd. men imorron får han åka buss med mig. hoppas det är oki?



läste ni skulle cykla till mamsen! glöm inte paddade brallor hurtbulla :)

2 maddah:

skriven

he he få fäörsöka at tvaddera lite så det inte blir flåddmus=)har iof riktigt mjuk sadel. känns tryggt att du tar han om min tröja när jag e ledig, fick ju även låna skåpet om du ville=)

Kommentera här: