22/7 madelene och magdalena

Denna dagen tillhör madelene (madeleine) och magdalena.
Värstaste blåmärket på säkert 17 år har jag på mitt knä efter gårdagens gokart, var riktigt jäkla roligt överraskade mig själv lite över hur snabbt  jag vågade köra. nissen vann föstås men det var ju redan uträknat om inte för husefridens skull så för att han för bara några veckor sedan var där ock körde med jobbet. har inte kört gokart sen säker för 10 år sedan. jultis som aldrig hade kört körde också riktigt bra. men jag vann över henne men ge henne några varv till så blir hon nog farlig liksom jag blir farlig mot nissen.

Vågade oss på att spela monopol igår ihop med judas. har varit ett ganska infekterat ämne sen jag och nisse någon gång i vintras skulle spela och det visade sig att rolfstorp apselut inte hade samma regler som vi i lindhult. gick knappt att nämna ordet monopol utan att det blev en krispig iskall stämning så har helt enkelt låtit det bli liggande under ca 6 månader för att svalna av sig. bestämde reglerna först innan spelet öppnades igår, gick sådär spelade säkert i en timma minst, var nära att ta slut redan på första varvet då någon (nisse) kom i fängelse och drabbades av någon form av panik när vi kom in på 2a varvet och fick börja köpa, tror till och med att vissa kom in på 3e varvet innan han släpptes ut och fick vara med och spela igen. då var han så hetsig så man knappt vågade sitta jämte honom. tror att det var den negativa energin som smittade av sig och gjorde att han till slut tomg hem spelet när han hade köpt upp nästan allt som gick att köpa plus hotell på de flesta gatorna bland annat centrum som jag hamnade på 4 ggr i rad.
När jag och judas spelade brukade vi vara lite mer sportsliga och inte köpa utav de gatorna som någon annan börjat köpa så vida det inte handlade om de gröna och mörkblå.

Nu skall vi strax ge oss in till stan för att cykla ut till mossan och håkan på furulund. nätt tur på ca 2 mil enkel väg.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Ojdå , här remembade mamma att hon hämtade flickorna någonstans i tylösand

2 maddah:

skriven

Cykelturen dit gick ju fint men sen blev judas stucken av geting på fot så det var en bra anledning att bli skjutsade hem=)

Kommentera här: