23/7 blivde kanske inte som tänkt

Cyklingen till hästagen gick alldeles utmärkt, ganska jobbit vissa stunder men ändå helt ok. Med liten fikapaus och vätskekontroll längs vägen tog det oss  ca 1,5 timmar att ta oss dit. väl framme möttes vi av en ålagla oscar och mossan som kokat kaffe och bakat massa med kakor.
Jultis kliver glad i hågen in i köket med siktet på stolen längst in i hörnet och missar totalt att på golvet nedanför så ligger det en geting med gadden i högsta hugg. och oj sikket liv det blev hade hunnit in på toa och nästan fått av mig byxorna när jag hör värsta skriket från köket.. aja ja oj jojaa  jävla aj aj faan ajaj blandat med ho ho ha ha ha ho ho hoha ha varvat med ännu högre oj aaaj aaaaj faaan jävlar och återigen ho ha hah ha ha hoo hihihi. som tur är är det ingen som märker att jag inne på toa stämmer in i mammas skrattande, sån är jag inte lätt att vara  på annat vis när man blivit uppfostrad på det viset. skadeglädjen är den enda sanna glädjen. ledsen julia men erkänn att jag var riktigt duktig på att hålla neutral min när jag kom ut från toa=)
Dessväre kunde vi ju inte cykla hem efter detta så mossan skjutsade oss snällt hem till stan igen efter att vi blivit utfodrade med godaste maten och en promenad till nissen och ytterligare lite kakor och kaffe.(hade varit elakt att cykla hem utan judas)

idag har det inte blivit mycket gjort, hämtade våra cyklar i hästhagen, lämnade av dem i stan och handlade på hysteriska kvantum innan vi återigen begav oss till lugnet i rolfstorp. i morgon flyttar vi hem igen, borta bra men hemma bäst.
lagade för övrigt riktig vuxenmat idag enligt mitt tycke. hel makrill i folie med kryddor, purjo, citron och smör. avnjöts med romsås och färskpotatis. till förrätt åt vi pilgrimsmusslor, hade aldrig testat för men nu vet vi hur det smakar, ungefär som crabfish. inte jätte gott, makrillen var mycket smarrigare.

blir kanske lite mer gokart i morgon då nissen i vanlig ordning är sjukt rastlös, han bjuder så varför inte=)

Kommentarer:

1 ullrika:

skriven

sicken otur det där med getingen. fast det var skönt att läsa att ni inte lämnade jullan i sticket och cyklade hem utan henne.



bästaste syrran måste du va!



apropå släkt. kan inte låta bli att snoka: hur gick det med quizet idag?

2 maddah:

skriven

japp bästaste syrran=) Blidde inget quiz, inte hört ett endaste ord från den sk fadern....morr

3 Anonym:

skriven

Åt nissen MAKRILLLL!!!!!

4 ullisen:

skriven

skojar du?? hörde han inte ens av sig?

bli inte ledsen på mig nu, men: VA FAN!! han är en dummejöns.

tycker synd om er jättemycket.



löv!

5 maddah:

skriven

det är väl egentligen han det är synd om, som du märker är han inte så mycket att sakna. värre för han som inte träffar underbara systrarna dahlin och barnbarnen dahlin/gemrud.

6 ullisen:

skriven

joo.. men... ja. du vet nog hur jag menar :(



bamsekrams!!

7 mamms:

skriven

Tussebo, Slätter kl.15.00 .

Kvart i tre är vi hos sofie för gemensam avresa.

Jag köper korv och tillbehör till grillet med monkan och gabbe,Vi ses, kram/mamma

Kommentera här: