geblod.nu

Är ett ställe som jag tycker alla som är fullt friska skall gå in på och anmäla sig frivilligt till att lämna blod. Varför inte, ditt blod kan rädda en annan människas liv och är superbra med jämna kontroller av ditt blod för att se att allt står rätt till.

Som ni kanske anar så har jag idag varit och besökt de oerhört vänliga människorna på blodcentralen i varberg, sprut rädd och blodfobi som jag har så är det endå inte alls otäkt utan de kan verkligen sin sak.

Förutom att super boostat mitt karmakonto genom blodgivning och skänka mina 30 spänn till barncancerfonden har jag varit riktigt aktiv.

Gick upp kl 0645 och skutta eller snarare zombilikt släpde mig ner till tvättstugan, tillbaka till sängen för att försöka nana lite till innan tvätten skulle hängas 8 gick jag åter min släpande gång på väg mot tvättstugan och sen hem till sängen igen. och sen tillslut var det dags att gå upp på rikktigt vid kvart i 10 så jag hann hänga sista tvätten samt göra mig redo för blodcentralen vid 11. Intalade mig att jag skulle få sova efter att jag gjort min goda gärning.

Men kände mig piggare än väntat så jag högg tag i städningen direkt när jag kom hem, intalade mig att jag skull få sova efter och att jag skulle sova mycket bättre när jag visste att det var gjort.

Ludras kommer och hälsar på mitt i städningen för att hon vill låna min dator för att slutföra sitt engelska arbete om deportees, undras om jag vill hänga med henne och byta däck.
Min hjärna hade inte riktigt uppdaterat sig så det första den tänkte var att däckbytet skulle ske hos Torgny i rolfstorp och tänkte då att jag aldrig skulle hinna med det med all städning och så.
När hjärna processerat in all info den fått de senaste dagarna trillade pengen ner och insåg då att hon inte skulle byta till sina 740 däck utan det var ju HåGeR som ville ha på sig spikskorna.

Så bestämdes att efter att hon slutat skolan vid 15:20 så skulle jag följa med henne till emte i utbyte mot att hon fäljde med mig till stan.

Hann under tiden hon var i skolan städa klart, hämta tvätten plus köra en supersnabb powernapp.

HIttade inte riktigt vad jag önskat mig på stan men två dukar , en blomma och en klänning som ja inte tänkt köpa blev det. Plus lite gott till kvällsmat och fika ihopa med ludras.
Trodde för ett ögonblick att jag förlorat mitt körkort någonstans ute på stan, drabbades lite kort av panik innan jag återfann det i plånboken. Hade visst lagt det bakom det vanliga facket.

Sen var det hem, packa upp, äta och gossa ner sig i soffan som gällde.

Blev sjukt impad av mig själv när jag insåg att jag helt ovetande hade lyckats matcha soffbordsduken i exakt samma färg som det är på blommorna på TV-bänken.

Nu behövs det bara lite mattor, gardiner, blommor, byråer, målning och tavlor så är här snart riktigt trivsamt.

Kollade på du är vad du äter innan med Sara Löfgren, inte vidare tjock utan mest i behov utav att återfinna sin energi.
Hade varit super att få träffa en person som talar om för en vad man saknar i sin kost och hur man skall äta för att må optimalt.

I morgon kommer hjärtat hem, hoppas vekligen att han klarade förra veckans tenta så han är ett solsken och inte ett åskmoln.

Soundtracket till dagens städning var en av mina meat loaf DVDer upptäckte där en grymt bra bit som jag aldrig tidigare hört, Testify heter den. Lite gospelkänsla särskillt då den på DVDn framförs ihopa med en gosskör.

Nu är det återigen soffligg som gäller tills jag inte orkar hålla ögonen öppna någe mer.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Sjukt imponerad av din energi!

MAMS kan hjälpa dig med val av smart mat,men du kanske inte behöver det med den energin.

KRAM,älskar dig,mamma.

2 maddah:

skriven

Mama måste förtydliga att energin är kanske inte så stor som den låter, är galet trött ny och mucho huvudvärk så skall strax avsluta min dag.



Krams mamsen min

3 ullisar:

skriven

tror jag håller med dig om HåGeR faktiskt... fast säg det inte till jullan!

Kommentera här: