Utan internet

Känns helt barockt att leva utan internet, tack och lov så har man mobilen och lunchrasten på jobbet som man kan ge sig ut och surfa runt i världen.

Började läsa min historia A kurs igår, inte helt lätt att läsa på distans utan internet. Pratade med bredbandsbolaget som tror att vi kommer att återfå vår kopplig till omvärlden i morgon.

Lyckades att hitta lite små skavanker med nya lyan så igår tog jag mig samman å ringde hyresvärden för att berätta om mina nya upptäckter, passade även på att berätta vad jag ansåg om städningen.
Inte för att det blir renare utav det men då har jag i alla fall sagt vad jag tycker och det kändes skönt. Kanske var därför som jag sov som en gris i natt. Vaknade när klockan ringde tidigt i ottan 05:40 hade bara små vaknat en gång och inte haft en endaste kisse/dricka paus på hela natten. Låg på rygg med armarna ovanför huvudet, till och med armarna hade somnat.

När jag kom hem från jobbet igår hade hyresvärden varit och fixat till det jag anmärkt på som barnlås till skåpsdörrarna. Blir helt vansinnig på sånt, varje gång man öppnar ett skåp blir det tvärstopp. Hade börjat skruva bort dem när jag upptäckte varför de tidigare hyresgästerna lämnat kvar dem, gick ju för böfelen inte att stänga den ordentligt utan dem.
Men nu så är det som sagt fixat.

Anar även att de tidigare hyresgästerna farit med osanning till hyresvären då de påstått att de anlitat en städfirma. Vet att de inte är de nogrannaste fiskarna i stan men betvivlar det starkt, då de sagt till nisse att deras föräldrar skulle städa. De har ju barn, så då hinner man inte med något.
Verkar ganska bra med barn för då kan man nog banne mig skylla allt på dem.

Klurar på vad vi skall måla nya lyan i för färger, tror faktiskt jag vill ha vår gamla gröna i sovrummet, trivdes gött bra med den plus att vi inte haft den så länge. Lutar även åt att det blir mörkbrunt på en utav väggarna i vardagsrummet, dock ingen aning om vilka färger vi skall ha på resterande väggar.

Nu är min lunch slut så nu skall jag kasta mig över julschemat. Åh så kul, skall fixa det som time care fuckat upp.

Kommentarer:

1 Judas:

skriven

Ah, så genuint barockt...=)

2 Bobby:

skriven

Kräver att få se lite bilder på nya lyan! är sjukt nyfiken ju! Hoppas även på en fin inbjudan när jag kommer hem över julen:) Kanske nästa bloggafton hos er??!!

Ha de bästaste!

kramar

3 ullisar:

skriven

asabra med barn. jag skyller allt på Maali. typ att jag dör en smula av hennes gullighet å så.

4 maddah:

skriven

Lovar bobben att du skall få bilder inom en relativt snar framtid. måsta bara fixa till det lite. mycket lutar pt att det blir målning i helgen.

Bloggafton javisst, skall bara fixa mig ett köksbord så är saken biff=)

5 mamma:

skriven

Blogga mitt hjärta,blogga!

Kommentera här: