berudas

Ledsen man har inte riktigt hunnit med att lägga in några vimmelbilder men för den nyfikna så gå in på den mycket mer bloggflitiga systern och kolla på jultis.blogg.se där har hon valt ut lite av sina favoriter från helgen som var.

Tack Gert Fylking som i gårdagens morgon zoo dissade långsamma bilförare som stoppar upp hela trafiken och inte verkar bry sig om att det finns stressade människor som faktiskt har tid att passa. Har ni inte bråttom varför inte då köra åt sidan och släppa förbi kön ni bildat. Tror att detta beteendet kan vara bidragande orsak till fler olyckor än bilar som kör lite fort.

Även ett kul samtalsämne på rix tror jag när jag körde från jobbet igår. Disskuterade standardrepliker folk får höra på sitt jobb is stil med:
Ursäkta jobbar du här? ( till personen som står i full jobbuniformering)
Så nu ser vi bra ut igen (till fönsterputsaren)

Den först nämnda kan hända att jag verkligen känna igen, saknade även 2st egna som man hör minst dagligen.
Är ju som att köpa grisen i säcken..( nej vi säljer inga grisar, är hemelektronik och tror inte det finns så små grisar plus att jag inte tror att djurskyddsföreningen skulle samtycka.)
Är du ledig...(nej jag jobbar så jag hjälper gärna till, eller nej jag är sambo.)

Maddah signar ut för nu

Kommentarer:

1 ullisen:

skriven

schyrre att du fick med det där med djurskyddsföreningen! den är en favorit!

2 Bobby:

skriven

Sjuuukt roligt!

Saknar nästan alla de roliga frågorna man kan råka ut för när man arbetar!:)

Kramar

Kommentera här: