Grattis Älskade storasyster



Japp nu blir hon 30 år min kära syster.

Sofie har alltid funnits där för oss under hela min uppväxt, tagit hand om oss som en extra mamma.
Hon har varit en förebild för mig och var ganska så coolt att ha en äldre syster när man gick i skolan, fick låna hennes super coola kläder i stil men rosa visa magen tröja. Kan tilläggas att på den tiden hade jag lite snyggare mage att visa upp. Var innan den satans restaurangskolan som fick mig att lägga på mig lite samtidigt som intresset för hästar svalnade så man är inte längre lika vältränad som på yngre dar.

Sofie var även den som hjälpte mig med min första fylla, tror jag var 14 år och midsommar skulle firas hemma hos Sofies kompis Tina. Minns inte så mycket förutom att jag drack allt som serverades mig. Dagen efter undrade pappa vad som hänt med min vita klänning som var allt annat än vit. Han anade nog starkt att Sofie hade fyllt mig med alkohol men hon förklarde bort det med att jag suttit på tinas trädbalkar som gick längs deras gräsmatta.
om pappa köpte det eller ej låter jag vara osagt.

Har på yngre dar haft en del fighter med mina systrar och finns fortfarande ett och annat rivmärke på mina händer och armar. Bråkar dock inte så ofta längre utan är max en gång om året som vi har vårat årliga syskonbråk.

Är så fantastiskt glad att jag har haft mina älskade systrar under hela min uppväxt och delat både bra och dåliga stunder med. Hade inte för något i livet viljat byta bort mina älskade systrar.

Sofie har ju nu två alldeles underbara döttrar som jag hoppas och tror kommer att ha lika stor glädje av varandra som jag haft av mina systrar.

Är den bästaste mamman dock kanske lite väl mycket höns varning ibland då hon kan få för sig att barnen skulle kunna stuttsa ut genom fönstre eller likande. Men hon har ju faktiskt förberett sig nästan hela sitt liv på att bli mamma. Tvingade mig att leka med dockor även om det aldrig varit något för mig utan var mer en ponny flicka. Men man fick lära sig att kompromissa i tidig ålder docklek mot ponnylek.

Stort Grattis Sofie, hoppas du får en underbar dag och att du kommer att leva en massa fantastiska år till där du får se meja och tira växa upp och att du åldras med stil ihopa med din Roland.

På lördag kommer vi och grattar dig.
Kramar i massor

Kommentarer:

1 Lillasyster:

skriven

Fantastiskt fint skrivet=) Blev lite blank i ögat...

2 maddah:

skriven

Var det första fyllan som gjorde dig blank i ögat=)

3 mamma:

skriven

Jag är så glad för att ni tre systrar älskar varandra även om ni har stora syskonbråket ibland(det brukar ju infalla till jul)Jag önskar att jag haft en syster och delat sorg och glädje med(ok jag har en halvsyster men DET är inte samma sak)

Jag är också så otroligt glad att just ni ,SOFIE,MADELENE ochJULIA blev mia barn.NI är bäst!

Underbart fint skrivit madde om Sofie/Älskar dig och dina systrar/mamma

4 ullisar:

skriven

oj så fint maddahsen! det är sånt här som gör mig tveksam till att Maali verkligen blir lika glad utan syskon som med... uschiamej sicka svåra beslut. om det nu går att besluta om såna grejer. det kanske blir eller inte, går ju inte att bestämma över.



grattis till syrran i efterskott också!

å.. hahaha till lasson som inte kan klockan! hans fadäs måste väl ändå varit värre än min?

Kommentera här: