Nils

Denna dagen tillhör Nils.
Nils är ett mansnamn och en nordisk kortform av namnet Nikolaus som har grekiskt ursprung. Nikolaus är bildat av orden Nike - "seger", och laos - "folk".

För att fira detta så har jag som den underbara flickvän/sambo jag är inhandlat lite fin stålboms choklad och en munsit gott rött  viin. Som jag lite hoppas på att få smutta lite på som den viin drickare jag är.

Igår var det verkligen en produktiv dag för mig. Vaknade strax efter 10 och började nästan genast med att städa och packa lite inför flytten.
Inser verkligen hur mycket skit man samlar på sig, fick röjt upp i köket och packat ner lite och slängt mycket, samma sak med min garderob och det som fanns kvar i bokhyllan efter nissens packande.

Oj så rent och finte det blev, lite kala väggar då jag passade på at packa ned tavlorna.
Höll på med detta enda fram till 1500.

Sen blev det lite what about Brian på datorn och sen bar det av till mossan och Håkan.
Där hade det minsan inte snålats på ambition och gottigheter. Till förrätt bjöds det på mamsen hemmagjorda super munsiga sushi, efter det jätte munsig kycklig med ris och currysås och som en topp på berget så avrundades det hela med kaffe och hembakt super god kaka.
Magen min tyckte dock att det räckte med sushi för när jag hade lassat upp kycklingen så fick jag gå och pausa eb stund inne på hemlighuset där det säkert var 60 grader varmt eftersom torktummlarn var i full gång.

Tanken var att det bara skull varit jag och judasen men Sofie som tidigare tackat nej kunde inte längre stå emot när mamma rabblade upp för henna vad som stod på menyn. Så vidare lungt och fridfull blev det inte men ack så trevligt. barnen var faktiskt ganska så lugna.
Stackars lilla Tira damp med näsan före nedför den furulundska yttertrappan, tack och lov så gick det mycket bättre än vad det såg ut att ha kunna gått. lite blod på det lilla lilla lillfingret och ett skavsår på benet. Alla tänderna på plats även om huvudet var det som dök först.

Bjöds även på en våldsam skrattatack då Osakar som har fått näskvalter började att snorka sig så att han lät presis som mormor. Var faktiskt hysteriskt roligt.

Tack så hemskt mycket Mamse och Håkan.

Vaknade idag 1200.. shit så länge har jag inte sovit på jättelänge,
Tänkte vara minst lika produktiv idag som igår men det blir svårt.

Har iaf tagit mig ner till yrkesvägledarna för att lämna in min ansökan till historia A. Men hade glömt mina betyg hemma så jag fick snällt cykla hem igen gör att hämta dem. No probs tänkte jag då det var så oerhört skönt att cykla ner till staden längs strandpromenaden i solskenet. Julia hade sagt att det blåste men jag tänkte att kallar hon detta blåst måste hon ju vara förslappad.
Men kom till en annan verklighet när jag skulle cykla hem för jäklar i min låda vad det blåste, svetten rann i pannan på mig när jag kom hem.
Men återigen lungt och behagligt längs strandpromenaden på vägen ner.

Är iaf anmäld nu, passade även på att ansöka till en kurs till som lät intressant, organisation och ledarskap.
Vet ju inte än hur svårt det är och hur lång tid det tar att läsa på 25% distans. Är det inga probs så finns det massa kurser jag kan tänka mig att läsa.

Nu skall jag fortsätta min upprensning/nedpackning samt förbereda maten tills min käraste kommer hem efter en natt i helsingborg.

Kommentarer:

1 Bobby:

skriven

Du är en god flickvän måste jag säga! Hälsa grattis till Nisse!

Du verkar vara helt full av energi och grejer och fixar! Det är ganska upplyftande att läsa! Hoppas att allt går bra med flytt och grejer! När flyttar ni förresten?

Kramar

2 maddah:

skriven

Faktiskt extra mycket energi just nu, härligt. Inte varje dag det händer. Vi flyttar den 1/11=) så ca 3v kvar.

Skall bli gött när allt är klart.



Kramar i massor

3 mamman:

skriven

Nu kräver mamman att maddahn pussar Nissen och grattar från Furulundska residenset.

Skönt att ni har det så bra,var rädda om varandra och er själva.Tack för trevligt middagssällskap i går ,älskar dig och Nitte//mamsebams

4 ullisar:

skriven

hurragrattis till din nisse, som ju faktiskt heter nisse!!



ÅH... nu fick jag stockholmsflashback... viinkväll snart också :)

5 mamman:

skriven

Lycka till i rätten i dag,Får man vara med sin Madde och stödja,tro?

6 Osakar:

skriven

MIN matte hörde ingasomhelst likheter med mormor,så det så!

Du är så elak mot din bror men slickepuss ändå.

7 maddah:

skriven

Jo oskar, trodde nästan mormor hade tagit din kropp i besittning.=)

Tacka mammse men hade redan 2st supportra vd min sida=)

Krma

Kommentera här: