Pest eller kolera

Är frågan, köpa eller inte köpa.

Har länge varit stor motståndare till att köpa TV till sovrummet då jag vet hur en viss herre i huset lätt blir okontaktbar när det visas rörligbild på skärm plus att jag är väldigt svårsomnad när ljuset flimrar genom mina stängda ögon.

Men har på senare tid börjat tänka om lite då samma herre har funnit stor kärlek till den nya soffan och gärna sitter uppe någon timme längre än mig, och jag som på senare lärt mig somna som en död gris innan nissen kommer till sängen.
Blir liksom inget gos då innan somning och kelsjuk som jag är behöver jag ju detta.

Så vad skall man välja, är som att välja mellan pest eller kolera.
Utan Nissen helt?
Eller med en väldigt frånvarande Nisse?

Hmm tricky, tål att tänkas vidare på.

Kommentarer:

1 mamma:

skriven

SAKNAR min tv i svrummet,så nu somnar jag OCH håkan i soffan varje kväll,jag vaknar och stapplar in i sovrum men håkan sover kvar.

Vilket innebär att jag har eget sovrum .

Vill ha tillbaka min sängkamrat,förstår dig full ut om tv inskaffas på danskaste vägen i stan.

2 ullisen:

skriven

välj nissen! och låt philip flytta in.

3 Judas:

skriven

Ah, en Philip borde finnas i varje hem, särsklit i sovrummet=)



Är han dessutom vit så får han bo i vilket rum han vill, gärna alla rummen=)

4 Bobby:

skriven

Jag kan inget annat än att hålla med alla föregående skrivare:)

Välj myset:)

5 Maddah:

skriven

Jo vit philip hade gjort sig fina fisken, men tror inte att det blibit mys utan nissen hade nog legat som förstelnad och kollat på philip.

6 ullisar:

skriven

jaa! vita är dom sniggaste!



blir nog mer mys med philip än utan. du får ställa samma krav som zlatans flickvän. typ. vända det till din fördel: lite philip - mycket mys, mycket philip - lite mys.

Kommentera här: