Rosa Bandet



Har nu enligt min mening nått helt nya höjder och verkar vara lite mer, ännu mer överallt i år. Och har då även satt sitt signum på en begränsad upplaga utav mitt bästaste läppsmörj, inte helt opassande så är mitt nattläpp på upphällningen så jag var dessutom tvungen att köpa nytt.
Skickade in nissen på apoteket kronan för att inhandla finaste rosa läppet åt mig, tjejen i disken log lite åt honom när han frågade efter det rosa han fick förklarade att det var till sina sambo och tjejen svade med att det brukar vara så.
Men visade sig att det var slut.... och inte skulle komma in igen.

När jag fick detta sorgebesked, blev jag först förkrossad men tänkte sen snabbt om och beslutade att sjukhusapoteket måste ha, och mycket riktigt de hade de=) Så med störstaste leendet lämnade jag med två jättefina rosa läpp.


Har även sett en rosa skurhink med mopp på hajen speciellt framtagen för rosa bandet kampanjen. Kan hända att om en sån skulle inhandlas så skulle jag få stå för all golvskurning i det dahlin/larssonska residenset.
Kanske kan övertala då det är för en god sak och han vill väl inte att jag skall bli av med mina bröst.

Har under en längre tid irriterat mig till vansinne på min granne och deras fula gamla BMW då de alltid skall ställa sig supernära de andra bilarna på parkeringen och där inkluderat sowen. Då jag har väldigt bra utsikt över parkeringen som för övrigt är väldigt stor så har jag kunnat sudera vad som försigår och kommit fram till att de förmodlingen är de lataste människorna i södra varberg.
Finns en liten passage där man kan gå emellan för att ta sig närmsta vägen från parkeringen till lägenheterna, har då en anna bil ställt sig nära denna passagen så parkerar den attans BMWn nästan på den andra för att inte behöva gå någon extra meter.
Får dra in magen och rumpan till max för att då komma in i sin kära bil.

Idag bestämdes det dock att nu får det banne mig vara nog så vi skrev en lapp med texten " parkera inte så nära andras bilar (dör inte av att gå några meter extra)" och placerade i en påse som sedan placerades på den attans bilen. Hade för övrig ställt sig lite i sowens ruta, så jäkla nära står de alltså.

Till min stora glädje satt jag vid min dator med utsikt över parkeringen när ägarna kom ut och hittade lappen. Tog lappen, gick ett noga granskande varv runt bilen, öppnade lappen och läste, började le och pekade lite bort mot sowen. Hoppade sedan in bilen och körde iväg samt kastade ut lappen när det körde förbi sowen.

Kan hända att de anade att det var sow ägarna som skrivit lappen, men var iaf hysteriskt roligt att sitta här uppe och studera deras reaktion.
känns gott att fått uttryck vad vi känner för deras parkering, hoppas att de fattade vinken och att de nu ine skall börja retas med oss utan att de bara anar att det är vi men de vet inte helt konkret.=)

Ikväll blir det släktkalas för att fira farmor som fyller 80, skall bli spännande och se hur det går.

Stora björn lyser fortfarande med sin frånvaro.

Kommentarer:

1 pamela:

skriven

Dom små björnarna kom hit innan och mamsen blev så glad!

Hoppas ni får det livat i Hunnestad,önskar dock att du slipper sitta bredvid Janette,KRAM MAMSAN

2 Judasen:

skriven

Oj, sikket fint läppläpp, nästa så jag skulle kunna tänka mig ett=)



Stora Björn har varit hos mig idag, förövrigt=)

Men äter du tillräckligt på kalaset så kommer han säkerligen till dig med!



Kramar!!

3 Bobby:

skriven

Hahaha!

Tyckte historien om dina grannar med bilen var skitkul!!:) Sikken grej! btw så såg jag hudsalva burken på Apoteket igår, tyckte den var festlig!

ha de gött! kramar

4 ullisar:

skriven

men göta petter. snackar ni skit i bloggen?



karm!



ps. skrattade åt din SOW-lapp! du vet att jag älskar och uppmuntrar informerande lappar. följ gärna upp parkeringsdramat. är så nyfiken på om de skärpt till sig?

Kommentera här: