Brunöga

Åter på bloggen, galet vad tiden springer iväg och ibland har man verkligen ingen tid eller lust att sätta sig ned vid datorn och skriva och när man har lust till det så har datorn varit krasslig.

Mycket hänt sen sist.

Har verkligen lärt mig att uppskatta en soffa när man får tillfälle, är ca 1,5v sen vi sålde våra och den nya har ännu ej kommit. Är ganska hårt för kroppen att ligga på golvet och kika upp på tvn. inte lika mys som i soffan, men lite mys är det allt när hjärtat ligger brevid. men då max undr ett par minuter innan krobben skavs sönder utav det mycket hårda och kalla golvet.
Judasen har verkligen haft äran att ha över mig och nisse på kvällsliga besök i hennes soffa. mycket trevligt och nästan alltid lika kul med katten mao som tror att han är en hund.
Tack Judasen. Soffan kommer troligen på fredag, hoppas, hoppas.

Ansökan klar och inskickad, redan nu sketa skraj för alla test som åerstår.

Varit ute och joggat ett par gånger och lika nära döden varje gång, förstår inte hur jag kan ha en så satans dålig kondition och att bli bättre verkar inte vara något som den har tänkt att bli.

Kommit på att för att få en en plats på yogan så måste man boka på natten samma natt som den blir tillgänglig för bokning sisådär en vecka innan. Helt galet vad poppis det har blivit. Mitt förslag till friskis är att lägga den i den stora salen där det minst går in det dubbla.

Drömde om min mormor i natt, att vi skulle tömma hennes lägenhet och då dök det upp en massa minnen. Senare i drömmen såg jag mormor fast hon var mycket yngre än vad hon var när hon gick bort. var nog ungefär i samma ålder som när hon brukade passa oss och vi var på stranden med henne. Visste i drömmen att det bara var en hallis men kul att de henne även om hon ej var levande på riktigt.
Saknar momor i massor och kan erkänna att jag ångrar att jag inte hälsade på henne särskilt ofta även om hon så gärna ville det. Tänkte inte då på att saker kan gå så fort och skillnad mellan liv och död kan drastiskt förändras på en vecka eller ännu snabbare för den delen.
Hoppas att du har det bra älskade lilla mormorängeln och att du vakar över oss. Saknar dig i massor, även om jag inte tror att du blivit så hightech så att du läser min blogg så hoppas jag att du vet hur mycket jag saknar och älskar dig.

Brunöga signar ut

Kommentarer:

1 ullisen:

skriven

nu du gör mig till blötöga allra käraste mossadahsen..

2 mamman:

skriven

Lilla älskade madden ,Mormor har inte hälsat på mig än i dröm eller verklighet önskar hon gjorde det .

Du ska inte vara lessen för att du inte var där så ofta men jag vet hur du känner,jag brottas varje dag med dåligt samvete gentemot min mamma ,men försöker tänka att jag är bara människa och var kanske inte så stark människa som jag borde varit och den ångesten får jag bära med mig, kan ju aldrig prata med henne me om det(även om jag har mina privata samtal med mamma när jag är ensam hemma,hoppas hon kan höra mig)

Kommentera här: