Ja ja

Vet att jag kanske inte varit den apselut mest bloggande bloggaren den senaste veckan. Tycker inte om att blogga bara för bloggandets skull plus att tiden bara springer iväg, fråga mig inte vad jag gör som tar sån tid för det har jag inte en aning om.

Hade tidiga veckan på jobbet så 3 utav kvällarna har jag även spenderat på gymmet med yoga och skivstång.
Blev ett och annat skrattanfall mest på skivstången då jag råkade göra ett litet kroppsljud som judasen lyckades uppfatta, tror dock att ingen annan uppmärksammade detta=) På yogan är det sjukligt svårt att inte bryta ut i skratt det viktigaste att tänka på där ar att inte kolla på judas alls. Hade en tjej på min andra sida sist som bröt ihop i skratt så hon fick avbryta och samla sig lite. Lite extra svårt att hålla sig då.

I fredags var det kräftkalas vid det Röjgrenska hemmet, Känner inte så många där utan är Nissens vänner, gjorde dock mitt yttersta för att vara så social som bara jag kan. Gick ganska så bra med ett par öl och ca 2st O.P Andersson snapsar innanför västen. Var mycket trevligt och jag var klart lite berusad när vi sedan cyklade hemåt.

Mådde helt okej dagen efter, så hann med en liten inköpsrunda på stan, inte för att jag behöve något men slutade ändå med några shopping påsar. Det enda jag skulle/var tvungen att köpa var två stycken fantastiskt fina ringar från OXXO med texten CARPE DIEM, samma som det står på mitt älskade arband som jag fick av mina gudföräldrar i 25års present designat av efva attling. (Sven vila i frid och Kerstin tänker ofta på dig får hälsa på dig snart.)

Kanske är så att folk funderar på varför en så stillsam människa som mig skuttar runt med budskapet fånga dagen, kan då meddela att jag anser att vi är alla så ofantligt olika och att somliga (jag) anser att en perfekt dag spenderas hemma, eller på stan eller med familjen.


Ringarna

Då mitt vänstra ringfinger är smalare än det högra har jag ringarna på vänster då jag inte tyckar det är så fint med korvfinger. Så få nu inga ideér om att jag gått å blivit trolovad utan är bara för att det är snyggare så.

Utöver ringarna fick jag även inhandlat en jätte gossig röd halsduk till min nya grå kappa. Blev även trungen att köpa en tröja till Julia då den låg och skrek judas, judas ta mig hem till judas.
Detta plus lite annat som jeg helt enkelt behövde även om jag inte visste det sen innan.

Har även fyndat en massa på Gekås i veckan bland annat två par jeans, ett par slimmade och ett par baggy. Gör mig kanske inte så bra i baggybyxor men när de bara kosta 130 kan man kosta på sig ett par för att vänja sig. Har provat massor i stan men då de inte sitter vidare snyggt plus att de kostar 500 så har det liksom fått kvitta.

Vill passa på att ursäkta mig för min bloggtorka men även tacka alla gulliga er som noterat att jag inte bloggat och till och med önskat att jag skall blogga. 

Vassegod bobby här har du vår nya, fina mjuka soffa=)


 

Ullisar lovar inte att jag skall vara rolig utan skall göra mitt bästa och skriva direkt från hjärtat.

Mamsebamse kul att se att du hittat tillbaka till din blogg och det med råge.

Idag har hjärtat och jag varit på Ikea och rekat läget lite inför flytten samt handlat ben till vårat datorbord.
När vi satt dit benen och plockat ned det från väggen så fick vi se hur förfärligt det ser ut på väggen bakom så nu blir det målning och spackling.
Börjar nu förstå varför vi skall ha så lite som möjligt fastsatt på väggen i vår nya lägenhet.

Nu hinns det inte med mer idag för nu skall den stora matfrågan för dagen lösas.

Oj kände mig förresten som värsta modebloggaren när jag berätta om alla mina inköp, kanske kan bli känd på kuppen=)

Kommentarer:

1 Bobby:

skriven

Mycket snygg soffa måste jag säga!! Kul med lite uppdatering på vad du har haft för dig!

Ha det underbart!!

Kramar

2 mamman:

skriven

Gud , vad överraskad jag blev när du uppdaterat den vilande bloggen! KUL;JÄTTEKUL att få läsa vad ni har för er på danskaste vägen i varberg. PS jättefin soffa oussar och varmaste kramen från mamsebams

3 Judas:

skriven

Soffan är fin, men tysan så jobbig den var att knickla upp för fem trappor=)

4 ullisar:

skriven

åh! dina byxor var en krona dyrare än mina men mina ville ändå inte bo hos mig för de var för stora. fast det viskades att det ev fanns lite mindre att skaffa nu?



soffan asasnygg! ringarna också - fast dom har jag ju redan godkänt :) schysst att du "vågar" ha dom på ringhanden!



krams!



ps. nästa gång du åker till IKEA utan att varna mig så får du inköpslistan redan här: plastskålar på barnavdelningen (bra för barnmat sägs det)!

5 Maddah:

skriven

Bobben: Lovar bättring, läser ivrigt din blogg för att veta vad du har för dig.

Mossan: Du om någon måste veta hur det är att drabbas av bloggtorka.

Ludras: oja träningsvärken satt i i flera dar.

Ullisar: Japp mina dyrare men också 2 storlekar mindre än dina;) kolla vad fin blinksmiley.

Ikea listan noterad, blir säkert fler trippar dit efter flytten.



Kram på eder alla

6 mamman:

skriven

Bloggtorka? Virus heter det!

7 ullrika:

skriven

shitpomfrit! två?? oj. hade aldrig gått på mig skulle jag generöst gissa!

tack för lista!

Kommentera här: