Polisbrevet

Sitter här och skisar på mitt brev till polisskolan men är inte helt lätt. Har kört fast lite på frågan, varför jag skall bli polis.

För mig är det det självklara valet av utbildning, något som känns inom mig, lite som ett kall men hur tusan skall man förklara den känslan i ett brev?
Hoppas lite på att ni mina kära bloggläsare och vänner kan hjälpa mig med den pucken. Hade varit er evigt tacksam om ni ville skriva några ord om vad som skulle göra mig till sveriges bästaste polis.

Är mycket flyttbestyr i det Dahlin/Larssonska hemmet nu, vet att det är nästan 2månader kvar men planeringen är redan i full gång.
Igår köpte vi flytlådor till värsta fyndpriset på ÖoB, (upptäckte även att de hade rullator??!?? på kampanjpris), städa ur förrådet och rensade i några utav våra skåp. Samlar på sig mer skräp än man tror. Satte ut soffan på blocket, har redan visat sig vara ganska stort intresse för den, fick några mail igår kväll och ett SMS kl 0520 i morse. kommer spekulanter i kväll, försökte mig på att ta bort en liten fläck, kanske inte skulle gjort det utan låtit den vara ser just nu värre ut än innan, hoppas den blir bättre när det torkar.
Visade Lägenheten innan för en tjej som var här med sin mamma och pappa. hon var helt lyrisk och gillade verkligen våra färger (puh). visade sig att hon även vill behålla några utav de möblerna som vi tänkte kasta, gött då slipper vi kånka bort dem till tippen.

Kan erkänna att det kanske inte är jag som planerar mest men är faktiskt ganska gott att få röjt ut och strukturerat upp lite i god tid. kanske blir sjuk eller måste jobba så att det inte finns någon tid kvar när det väl är dags.
Nästan hela Nissens släkt skall hjälpa oss med den stora flytten så det kommer troligen att gå riktigt smärtfritt=0)

Kommentarer:

1 Bobby:

skriven

Du skulle bli en jättebra polis för att du är allert och har arbetat med tjyvar i ditt arbete som du har nu. Du är lugn i stressade situationer och har inga problem med att ta lite skit!

Och en massa andra anledningar också naturligvtis!:)

2 ullisen:

skriven

tänkte också genast på alla busar du fångat. ditt lugn och mörka öga kommer göra dig till den perfektaste av poliser (och jag känner ändå några stycken).



är inte så bra på såna där brev. fast jag ska tänka på det lite så kanske jag kommer på nåt bra. hur långt ska det va? och hur detaljerat/personligt?

Kommentera här: