Dagens ord

Värdegrund

Ett ord som jag inte kan minnas att jag någonsin hört förut fram tills för ungefär 1,5 vecka sedan och efter det så har det ordet förföljt mig.

Så här följer en förklaring stulen från wikipedia:

Värdegrund är ett begrepp som började användas i svenskan under 1990-talet i diskussioner kring framför allt ett kollektivs gemensamma etiska grundvalar; exempel på kollektiv är en nation, institution, förening eller folkrörelse. Begreppet kan även ha den vidgade innebörden att syfta på de mest grundläggande principerna inom en politisk ideologi eller religion.

Japp nu skall jag återgå till vinsörplandet, känns sådär gött när man jobbat en hel vecka, särskillt när det enbart är 5dgr kvar till ledigt.

Dagens ord som beskriver hur ja kände mig innan är aaarrgh, bättre nu.

Kolla även på http://hem.passagen.se/skaunes_ambassad/visum.htm hysteriskt kul enligt min menig=)

Maddah signar ut

Kommentarer:

1 mamman:

skriven

Maddah!Varför arrrrgh?mossan älskar ju dig och snart-strax är det vår.Många lån kamelkramar från mig.

2 ullisar:

skriven

1) du missade värstaste såpan i helgen!

2) har du varit helsingborg?

3) krams!

3 Jossan:

skriven

Naaww! Tack :) Har med hemmet att göra bara! Man ni på jobbet räddar mina dagar! Ses imorn! Kram

4 Anonym:

skriven

Blogga ;blogga,blogga

5 Anonym:

skriven

Blogga....blogga.blogga!

6 maddah:

skriven

håll ut, plötsligt händer det=)

Kommentera här: