Frustration på hög nivå

Känner att det börjar bli lite väl mycket som tynger mig nuför tiden, kan se det som om det är två brev som behöver skrivas. Ett för att avsluta något som blivit alltför långdraget och ett som  förhoppningsvis kan bli börja till något nytt. Är kanske inte exakt brev i brevets rätta bemärkelse jag menar men det får bli en symbol, då skriva exakt vad jag menar inte är det visaste man kan göra. Kanske låter lite komplext och kryptiskt och det kanske det är också.
Ja kort sagt, jag blir snart galen och det är förstås upp till mig att styra över mitt egna liv, vara en aktör (tror jag) som min älskade nisse hade sagt=)

När man då går och funderar på livets stora frågor är det lätt att bli jäkligt frustrerad och mycket enklare berörd än vad man kanske borde blivit i vanliga fall.

Men hur skall man då få till dessa "brev" så det blir rätt och att jag på så vis lyckas nå mitt mål, inte för att målen i båda fallen är som jag önskat men va fasiken det känns som att gång på gång dunka huvudet i väggen utan varken lösning eller en bit på rätt spår.

Ja ja det blir säkert bra någon gång, är väl bara ett vägskäl som närmar sig där frågan är vilken väg man skall vandra.

För övrigt så var det ju i lördags återigen dags för det årliga Christer Björkman spektaklet att dra igång, för att ytterligare ett år försöka få fram en artist som skall representera lilla sverige nere i europa. I vanlig ordning blir det antagligen fel låt som vinner, men endå så kommer sverige få för sig att vi är segertippade men efter ytterligare ett röstfiasko där det hela går ut på att ha så många grannländer som möjligt kommer vi att hamna i det nedre skiktet..
Detta om vi ens får vara med, för om jag inte missminner mig så hamnade väl lotta så långt ner förra året att vi måste först kvala oss in.

Tycker iaf att det var synd att Marie åkte ut för hennes låt var enligt min mening den bästa av de som inte var så bra, dvs alla. Sen hade det varit trevligt om det hade lagts ner lite tanke och tid bakom bidragen, alla låtar låter som hafisga slavsverk skrivna i alla hast för att hinna med att skicka in så många bidrag som möjligt utav samma låtskivare som alla år innan som pling och G:son.

Petra ansträngde sig för hårt och framstod som skrikig med en massa skämt som inte gick hem, nästintill hysterisk.

LUUK kom tillbaka, ingen kan göra det så bra som du.

På lördag är det valentindagen och det skall nog firas med min älskade på en restauran i stan, skall bli kul att äta ute för en gångs skull, var jäkligt längesen nu. Kul att klä upp sig lite, å inte bara gå i mysisar som det lätt blir.

Nä nu skall jag strax återgå till arbete.

Maddah signar ut.
Kram

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej vännen!

Blir väldigt nyfiken på alla dessa brev! Hoppas att det går bra för dig och kom ihåg att du bara kan göra ditt bästa i vilket fall:)

Vill också säga det att jag orkade inte ens kolla på melodifestivalen eftersom Petra var en sån skrikhals!!

Kramar

2 ullisar:

skriven

men lilla pälsnos. nu blir jag lite lessen att jag inte kan kramas dig på jobbet imorron. kan spara det till på onsdag? och så får du en virtuellt så länge...



KRAMS!!!

3 helenan:

skriven

Heeej!!! :)

Tack så väldans mycket :) Jo objektivet fungerar alldeles perfekt! Min nya favorit ;)

Kramisar

4 Maddah:

skriven

Tack vännen, tror att det är bobby som är den anonyma vännen. Och tack ullisar ingen är gladare än jag att du snart går upp i tid så vi ses mer:)

helenan, jösses vilka fina bilder du tagit det senaste:) tror snart att jag faktiskt måste ha en systemkamera. Kram på er

5 morsan:

skriven

Man SKA eller BÖR göra sig av med sånt som stjäl energi av ens själ.Varför lägga massa kraft på saker som inte förtjänar?

Mamsen önskar att det inte blir för långvarit ,utan dom jobbiga breven blir avklarade med fart och att du sen kan må BÄST!/Älskar dig madde lilltroll.

6 ullisar:

skriven

du darling. nu skapar du högnivåsfrustration för mig. bloggas nu för tüsan!!

Kommentera här: