I februari var det bottenfryst i mälaren

Som Lasse skulle sagt=)

Är ju helt underbart, så här mycket vinter har vi inte haft på länge. De senate åren så har det inte ens varit kallt nog för att frysa sjöarna, nu är det så fröset att galningarna på jobbet (mappe,mange och yoshi) är ute och kör bil på isen, inte helt smart om du frågar mig.

Håkan kan iaf isfiska så mycket han bara orkar, kan dock tänka mig att det är lite kämpigt att borra igenom isen nu. Synd bara att vantarna som han fick förra födelsedagen är försvunna och om jag inte missminner mig så fick han något isfiske relaterat förförra gången med.

Hoppas på att det kommer att komma tokmycket snö och att det får stanna åtminstonde någon vecka eller så, samtidigt så jag längtar mig galen till våren med solsken och 15 grader varmt.
Ett underbart vackert stilla snöfall pågår för närvarande utan för vårt fönster.

Lite spänning var det allt att köra från ullared igår när det var underkyllt, efter att jag hackat bort isen från rutan var det fullt flås på rutan för att värma den upp, var den inte varm nog så frös det på illa kvickt.

Idag är jag gott öm i kroppen efter gårdagens stations gympa och dagens skivstång/kondition, nu skall kroppen få vila sig lite då det blir svårt att hinna med träning de närmsta dagarna. Är bara 6 dagar kvar till 6 dagar ledigt=)

Lite tråkigt med att vissa människor inte kan ta en tillsägelse utan att de måste ifrågasätta eller helt enkelt tycka att man skall göra det själv.

I morgon jobbar fru Hedbert igen.. jippie skall bli asa kul, har ju alldeles för långt mellan arbetspassen men det är snart tillbaka till fulltid.

Nu blir det lite gos i soffan innan det blir slockning i sängen.

Kramr på er, maddah signar ut

Kommentarer:

1 Bobby:

skriven

Det verkar ju som att ju längre ner jag kommer i landet desto värre blir vintrarna..är det månne jag som kommer med vintern...???

Kör försiktigt i vilket fall!!

Kramar

2 mamma:

skriven

Älskar dig Madde-Padda

3 hedbertspälsen:

skriven

blidde en kort sejour darling.. och turligt att du inte jobbar imorron heller för då kan jag inte komma... Maali har just kräkits sitt rum ner.



mjau...

Kommentera här: