Veckan som gått

Har i vanlig ordning galopperat iväg i fullt sken.

Måndag arbete och yoga.

Tisdag ledig dag som spenderades på staden slösandes på lite pengar som jag hade tänkt att spara men va fasiken hittade ju massa fina reafynd. Hade lovat mig själv att få köpa en Henry Loyd tröja på MQ så hade redan satt ribban ganska så högt för hur myckat jag fick spendera. Tröjan var dock slut så det blidde istället ett par jeans, en t-tröja och en skjorta. HIttade även ett par snygga jympadojjor som hade passat perfekt till inomhus träningen då de jag har är fula och taskig passform.
Lagade sedan mat till hjärtat och judas dök också upp, efter det så var det dags för träning i form utav step, gick ju lite som det gick. Inte så bra på det ganska svårt att hänga med plus att självförtroendet inte direkt blev styrkt utav att två step ledare står och snackar ner på några som varit med på deras pass som varit så kassa att de ville eller om de faktiskt bad dem att lämna.
Skall ge det några gånger till och se om det fastnar.

Onsdag var det återigen jobb, efteråt åkte vi till mossan och håkan där det serverades tjocka rev, oerhört mumsigt. Bien frida och ozzy var också där.

Torsdag jobb.

Fredag jobb, efter jobbet så hade jag planerat in lite egenmys med exklusivt gotta från kvantum och lite öl som min älskade hade varit gullig att inhandla. fick även en alla hjärtan dagen före present i form utav mumsig stålboms choklad. Som en prick över iet så hade även min nya singstar skiva anlänt så jag fick testat på den lite me, fick även lurat hit julia på lite singstar, tror hon gillar det mer än hon trodde var möjligt då det var svårt att få henne att fatta micken första gången när vi just köpt ps3an.
Når vi just skulle till at sjunga kom nissen hem från sig ölprovning, lite mer berusad än vad han själv erkände skulle jag tro, så han fick njuta av min och judas skönsång som kanske inte i alla lägen var så skön, ty fasiken vad svårt det är att sjunga hey ya eller beutiful day med U2.

Igår var det ju den stor hjärtandagen, som jag inledde med att gå upp redan klockan 0830, jogga ner till solariet som jag faktiskt avstått  under hela hösen/ vintern men inte längre kunde motstå, inbillar mig att det inte gör så stor skada att bara sola nån gång då och då bara för att se lite piggare ut. Är ju ganka så blek och eländig nu. Solade och joggade sedan strandpromenaden bort till kusthotellet och sen upp för stora backen och hem. Shit sikken runda, ver helt genomblöt när jag kom hem. Men oj så härligt det var, var precis när solen gick igenom morgon diset, så obeskrivligt vackert på strandpromenaden gräset och träden var fulla utav rimfrost (tror det var det) helt vita och havet låg blankt bredvid. Hade tyvärr inte med mig någon kamera så jag kunde föreviga detta.
 
Väl hemma var det dags att fixa sig iordning, fasiken så ofräsch man var efter jogging och solning, luktade inte direkt mumma, nisse fick hålla sig på avstånd så han inte skulle känna hur jag stinktes.
Efter det åkte vi till staden och inhandlade en flaska vin inför kvällen och träningsskorna jag tidigare under veckan spanat in.
Sen ut en sväng till rolfstorp för att kolla läget med emma och petter samt slänga ett öga på eriks nya hoj, riktigt snygg, något sådan jag kan tänka mig när det är dags för mig att köpa hoj., en yamaha dragster är vad det är.
Och som slut destination innan det bar av hemåt var familjen dahlin/gemruds i trönninge.

Sen var jag så jäkla trött av min tidiga morgoon att jag var tvungen att sova även om nisse inte kan förstå hur jag kan vara så trött även om jag inte tycker att det är konstigt att vara dödens trött när jag bara sovit ca 6 timma i konstig nästan vaken liknande sömn. Sov iaf som ett litet barn och vaknade ca 1,5 timme senare.

Då var det dags för att göra sig redo för att gå ner på stan och munsa matm vi hade siktat in oss på harrys men hade kanske lite på känn att de eventuellt hade fullbokat och mycket riktigt så var det, så vi fick istället lägga upp en ny plan som blev kvantum. inhandlade divers munsig plockmat som räkor, kyckling och fläskfile som vi sedan åkte hem och munsade, det var riktigt jäkla gott.
Hade tidigare på dagen fått en hjärtanpresent utav mossan i form utav tulipaner, jättefint halsband och varsin hjärtanbakelse från stålboms som vi sedan åt till dessert. mycket mums det med.

Idag har det inte gjorts så mycket, städat lite och kollat lite på 90210 samt suttists en del vid datorn.

Strax skall jag bege mig till halmstad med jobbet för att spela lazerdome, det skall bli spännande har aldrig testat på det förut.

Har även skrivit lite brev i veckan som gått, framtiden får utvisa hur responsen blir på dem.

Nu skall jag fixa iordning mig, tror nog att man behöver ha inneskor på sig så jag måste nog ta med mina nya jympisar=)

Har för övrigt lite ont i ögat då jag pillat mig där med cillit bangade fingrar, hoppas att det lägger sig.

Idag är sistaste lediga dagen på 10 dgr, men det är bara att bita ihopa för efter jobb kommer ledighet så efter det är jag ledig i dagarna 6.

Känner faktiskt inte så mycket av gårdagens jogging, kanske stretchade mig duktigt.

Kram

Kommentarer:

1 Bobby:

skriven

Sikket inlägg!

Låter som att du har haft en bra vecka i alla fall! Det är alltid roligt att höra!

Ha de bäst!

Kramar

2 ullrika:

skriven

har för mig att jag hört att det finns en bit som jullsan är duktig på att sjungas?



håller med bobby om att det var ett väldans långt inlägg. och skojigt! men, om du bloggas lite oftare än varannan vecka så behöver det inte bli så mycket skriv :)



hurrudu! om du ska ha så mycket ledighet? kommer vi inte att ses på typ hundra år då?!



krams och jag röstar på singstar på bloggträffen!

Kommentera här: