2009

Japp då var det åter dags för en uppdatering, har i vanlig ordning inte haft varken tid eller lust att blogga. Men ser återigen ljust på framtiden och sen jag upptäckte hur dyrt det kan bli att mobilblogga så har jag därför lagt den aktiviteten åt sidan.

Ja vad har då hänt sen sist jag skrev, vet faktiskt inte riktigt, tiden har gått så snabbt och helgerna så många.

Kan börja med en snabb sammanfattning utav 2008.

Första året då jag haft 3v semester i rad, helt underbart särskillt eftersom en utav veckorna var rena tropiska sommarvärmen.

Äntligen betalat av SOWen ungefär lika lycklig den dagen som när jag hade köpt honom och körde han hem från Göteborg som om han blev min igen

Köpte mig en alldeles sprillans ny och asasnygg cykel

Börjat bli en ganska så duktig flicka gällande mitt sparande

Asagrym på att köra gokart

Riktigt aktiv på gym och springslinga jämnfört med de senaste 10 åren

Flyttat med mitt hjärta till en 3a

Sökt till polisskolan men ångrade mig sedan, varför utbilda mig till ett yrke med värre arbetstider än vad jag har i dagsläget.

Sett meat loaf live in concert

Klarat mig ifrån getingstick en sommar då nästan alla fick smaka på gadden

Börjat läsa historia men fick lägga ned då jag inte har något läshuvud eller någon tid

Ja och antagligen en himla massa annat som jag glömt av

Nu är 2009 här och ambitionerna är höga inför det nya året, 2008 känns som ett mellanår som transporterar mig vidare ut i framtiden. Hoppas på en del förändringar under det kommande året, kanse att jag kan ta min tumme ur röven och komma på vad jag vill bli när jag blir stor, är ju faktiskt 28 fyllda nu.
Kanske reda ut ett gammalt trassel från förra året, eller varför inte lägga det bakom till det historiska 2008 och låta det stanna där.

I vanlig ordning så står ju även leva sunt ganska högt upp på listan även i år, dra ner lite mer på godssakerna och unnandet och hinna med lite mera tid på slingan eller gymmet.

Jag vill helt enkelt utvecklas som individ och i arbetslivet  och komma vidare 2009.

Har fått en massa fina presenter som till ett exempel i julklapp fick jag finaste röda ipoden, som idag sällskapat mig på slingan, blir dock inte klok på itunes. Och i födelsedagspresent fick jag den goaste haglöfsflisen man tänkas kan från min älskade och utav resten utav familjen fick jag en wakeup light så att jag varje morgan kan vakna till fågelkvitter och solsken, visst låter det härligt.

Funderar dock på om några har slutat att ge presenter till de som fyller 28 år just 2009:(

Blod är tjockare än vatten.

Ikväll blir det bloggafton/viinkväll och lite därför känner jag att det är hög tid att uppdatera här så att jag kan försvara mig när mina bloggande vänner frågar vad jag haft för mig det senaste.
Det skall bli supertrevligt men viin och pizza.

Har för övrigt varit galet aktiv idag, började med att springa i ca 26 minuter sen hem flåsa av mig och sedan ge oss iväg på en promenad ner till stan, stationen, willys och sedan hem.

Försöker även införa en ny vana på jobbet att jag skall försöka ta mig ut på en promenad på ca 30 min varje lunch (inte helger) med början igår.

Nu signar maddah ut

Kommentarer:

1 Lillpäls:

skriven

Grymmaste uppdateringen ju=)



Snart kommer jag med ostbollarna och sugrören!!

2 mamma:

skriven

Nej jag TROR INTE det är så att om man fyller 28 år 2009 , så blir det inga presenter,nej,nej,nej.Tycker hellre det borde vara så att du skulle fått en extrapresent,just för att du är värd det./kram mamma

3 ullisar:

skriven

nänä. jag har inte slutat ge present... har bara inte sprungit på den perfektaste fisken än!!



å, tack för igår darling!

tillika tack för idag...



tjo!

Kommentera här: