Föstaste semesterdagen avklarad

Japp upp tidigt i ottav var det för att bege sig till sjukhuset för tappning utav blod.
Gick ju självklart dit för att få ihop lite steg till tappa.se tävlingen som jag just nu deltar i, inga problem med det förutom när det var dags för hemgång och det regnade katter och hundar ute. När jag väl kom hem var jag dränkt katt. Tacken för den karma påfyllningen tänkte jag och bäddade ned mig i sängen igen jämnte nissen som jobbat sin första natt(ca 5000 steg sjukhuset tur och retur).

Gick förbi en kvinna ca 35-45 nånting som satt på en bänk utanför sjukhuset, som såg så oerhört ledsen/uppgiven ut. Blev så berörd och tänkte på hur bra man har det medans andra människors öden kan vara helt fruktansvärda, grät en liten tår över denna kvinnans öde som troligen inte var så lyckligt just idag, med tanke på sorgen hon bar i sitt ansikte. Ville bara sätta mig jämnte och krama om henne men hade kanske då blivit tagen för att vara galen.

I lördags så vart det inflyttnings kalajs hos jossastina, mycket trevligt men blev lite för berudas så man kan säga att rävarna på danska fick sig ett rejält mål mat när jag kom hem. var iaf i tillräckligt bra skick för att koncentera rävutfodringen till duchen=)
Mådde helt ok igår, tack jossan.

Ikväll har vi firat Meja som i lördags blev stor 6 årig flicka, familjen dahlin/gemruds bjöd på 3 rätters med alkoholhaltig dryck. mycket trevligt.

Så tillsist en lite funderig över flugor, jag blir inte klok på dem. Driver mig till vansinne, tror vi har ungefär 3 flugor i lägenheten, en i varje rum. Sovrumsflugan har plågat oss duktigt de senaste nätterna, var enda liten hudbit som ligger utaför täcket skall flugan sätta sig på. Schasar man bor den så sätter den sig snart igen. extra irriterande när den sätter sig i ansiktet. Är ju ganska så varmt att ligga helt täckt utav täcke.
Idag lyckades jag köpa en flugsmäck och sen dess har jag inte sett röken utav våra flugor, Är de sjukt intelligenta eller bara väldigt korkade? Har så länge jag kan minnas alltid varit så att så fort man tar fram någon form utav flugdödar vapen så försvinner de, hur kan de först vad som väntar?

Japp det var alltför nu, imorgon är det bloggafton=)
Krams

Kommentarer:

1 ullisar:

skriven

karma fick du så det står härliga till Maddahsen! regnet var inte ditt fel, det vet jag bestämt :) väldigt väldigt gulligt skrivet om lessna kvinnan också. blev själv en smula blöt i ögat. fast du vet ju vad jag skyller på...



krams darling!



ps. perfa flugsmäckar med elhjälp finns i plåtlåda du just nu säkert håller dig ifrån!

2 maddah:

skriven

Behövs inga elsmäckar då flugorna fortfarande inte visat sig sen vår manuella kom in i lägenheten.



Kram

Kommentera här: