Fy fasiken så härligt

För första gången på länge kände jag att joggingen gett resultat, från att på tvång ha fått släpa benen runt banan med blytunga steg så var det nästan benen som släpade mig runt banan. Gick rasande fort enligt mig och kan instämma i chefens råd att hårdrock får bra fart på en när man springer, om nu avenged sevenfold och renegade five räknas som det. Hade uppdaterat poden men lite nytt och nygammalt innan samt tagit bort lite gammalt skräp, eller det var vad jag trodde jag och shuffle drar inte alltid jämnt men det är ändå den mest använda julklappen=)

Har köpt en ny bästaste träningskompis i form utav en grön blomprydd pulsklocka som gör det mycket, mycket roligare att träna. Bästaste tipsen till den som finner det svårt att motivera sig. su nu bokför jag all träning med kalorier och hela kittet.

Arbetshelgen är över för den här gången, skall bara jobba en dag i ullared denna veckan, resten utav dagarna skall jag på performance management kurs i borås. Skall bli spännande med hotellboende och allt. Och underbart att komma ifrån vardagen lite.

Är även sista veckan för min kurs i organisation och ledarskap, fick MVG på min första inlämningsuppgift och mitt första prov så om jag spelar mina kort väl kanske man kan ro hem ett MVG i hela kursen och det hade ju varit lite mer än underbart. Blir en tuff vecka men gott när allt är klart.

Igår var jag och jultisen hos mamma och håkan som denna helgen fått äran att passa töserna dahlin/gemrud. Underbara små liv de där, Meja den modiga som inte räds över något och Tira den sköra som är rädd för det mesta och talar sitt egna språk men som är så snäll och glad för det mesta. Som tur är har hon meja till tolk de gångerna vi inte förstår=)

I fredags premiärkörde jag och Nissen gokart banan och den var klart mycket bättre än förra året då de har fått den omasfalterad pga lite grävningar.

Juliasen och jag har nu lämnat frisk och svettig för att nu bli friskvågar. Japp det är ganska så stor skillnad på gym och gym både på bemötande och standard. Har testat på flowing och vatten/styrka, kunde inte riktigt röra mig normalt efter flowingen men det gjorde ont på rätt ställen. Vatten/styrkan var kanske inte det mest ansträngande jag varit med om med tanke på att med jag och jultis inräknat så låg nog ändå medelåldern på 65 år.  

Ha fått min nya våg som funakr fint men kan inte annat göra än att hålla med en som recenserat vågen att den visar minst ett par kilosar för mycket=)

Nu signar maddahsen sig ut
Tag hand om er och glöm inte att tänka positivt, för negativt tänk tar er ingenstans. Liten påmminnelse till mig själv kan man nog säg;)

Kommentarer:

1 Jossan:

skriven

Duktigt! Alltid kul när man ser framsteg =) Och tack för uppmuntrandet! Ses på jobbet!

2 ullisar:

skriven

vi tre kan ju sänka medelåldern rejält (och jag räknar med att slippa gliringar från er om "nähä, inte alla tre minsann" osv ;)



kul att jobbas idag! synd att vi inte ses på ett tag. och tack för att jag fick dela med mig lite till dig och syrran...



krams!

3 ullisar:

skriven

oj. ja just det ja!



duktiga du som är så bra på att springas glömde jag ju säga!

4 Tonårsliv by Leonora:

skriven

Hoppas du haft en härlig dag! :)

allt väl?

5 Bobby:

skriven

Vad roligt att höra att du är back on track igen!:) Lite positiv energi var precis vad jag behövde höra om! HA det underbart nu vännen så ses vi snart:)

Kramar!

6 Bobby:

skriven

Vad roligt att höra att du är back on track igen!:) Lite positiv energi var precis vad jag behövde höra om! HA det underbart nu vännen så ses vi snart:)

Kramar!

Kommentera här: