När ingen vet

Har även jag liksom jultis känt mig lite extra ledsen det senaste, även jag utan anledning. Man liksom bara är extra känslig och tror då att alla andra runt omkring skall förstå detta utan att man säger eller visar det.

Har vid flera olika tillfällen idag tänkt något i stil med tänk om den andra personen förstod att jag kände mig ledsen då kanske den hade varit snällare som exempelvis kunden som snäser till på en eller säger en helt överflödig spydig kommentar, eller kollegan som säger något mindre snällt eller inte tänker på hur ledsen någon kan bli utav känslan utav utanförskap. Och sist men inte minst bilar som bländar på så man inte ser ett skit i sista sekunden, de har inte en tanke på att det sitter en människa i bilen de attakerar med sina starka ljus som kanske känner sig ensam och ledsen som då kan känna sig ännu mindre och ledsnare.

Tänkte i bilen på hur ofta det händer att man själv gör alla dessa sakerna mot människor runt omkring då man inte vet eller tänker på hur saker man gör eller säger kan uppfattas.

Många kramar

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Min lilla tänkaredotter,OM du är lessen så finns ju ALLTID jag här för dig!Stoor varm nattikram från mamsebamse!

2 Jossan:

skriven

Det är dessa gånger som får en att tänka till, och förhoppningsvis gör en till en bättre människa. Godnatt och kram!

3 Bobby:

skriven

Bara det att du tänker dessa tankar gör att du är en väldigt bra människa! Hoppas verkligen att ni båda tar er ur denna ledsenhet!:)

Skickar en bamsekram!!!:)

4 ullisar:

skriven

du är så klok bästaste. å vetdu, det är just det där att det faktiskt kan hända att man själv gör en idiotkorkad grej nångång som en engångsföreteelse som får mig att bita ihop och försöka tänka att det var den jag stötte på:s korkade engångsföreteelse. det hjälper faktiskt lite!



krams mestaste!

Kommentera här: