En prinsessa är född

Vet inte riktigt vad det är med mig men blir ofta rörd till tårar när det handlar om Victoria och Daniel och deras lycka. Man kan verkligen se på dem att de verkligen älskar varandra och gissar att det är deras sanna kärlek som berör mig så. Har varit lite orolig för Victoria inför födseln och enda in i själen önskat att det skall gå bra och att de skall få ett välskapt litet barn och tronarvinge. Hade inte velat ha den pressen på sig som de har haft, tror det kan vara stressande nog att bli förälder. Men inatt så föddes det en lite prinsessa och av tidningarna att döma så skall det ha gått bra så oerhört stort grattis till Victoria och Daniel till deras prinsessa och önskar dem all lycka. Diskuteras ibland flitigt om hur vida vi skall ha kvar vårat kungahus eller inte. Personligen så gillar jag dem och är då för att vi har kvar dem som representanter för vårat land. Det gnälls på att det kostar skattebetalarna massor i Apanage men om man slår ut det på hela svenska folket så betalar varje svensk hiskeliga ca 11:- om året för detta. Andra saker som skattepengarna går till är Bla de ökande problemen med fetma (låg fysisk aktivitet och dåliga matvanor) som kostar Sverige runt 50 miljarder årligen. Missbruk kostar Sverige runt 150 miljarder om året. Jag lägger gladeligen ca 11:- (totalt ca 115 miljoner) om året på en familj som är goda representanter för Sverige, som jobbar hårt och är ständigt bevakade. Kram Daniel och Viktoria och stort grattis.

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Vilket bra inlägg min fina vän!!



Blir lite nördigt nyfiken på siffrorna; vet du att de stämmer? Får jag isf låna dem till mina nosar? Tycker ju precis som du!!



Krams!

2 Ullrika:

skriven

Vilket bra inlägg min fina vän!!



Blir lite nördigt nyfiken på siffrorna; vet du att de stämmer? Får jag isf låna dem till mina nosar? Tycker ju precis som du!!



Krams!

3 maddah:

skriven

Tackar så mycket, festligt att vi är av samma åsikt=) Har googlat fram siffrorna på nätet så de är kanske inte helt 100%, hittade iaf liknande siffror på olika ställen.



kram kram

Kommentera här: