Tjockare av kyla?

Har under den senaste veckan bara känt mig tjockare och tjockar, byxorna sitter bara tightare. En förklaring är att mensen kommer när som, blir ju lite som en flodhäst. Har fått bra ordning på mina mattider och tränar regelbundet så hoppas inte mitt nya arbete är boven i dramat. Gått från rörligt till stillasittande.
Pratade med en vän om att jag kände mig tjock och kläderna sitter tight och hon sade att hon kände likadant. Detta får mig då att fundera på om det kan ha med kylan att göra. Kan det vara så att vi bunkrar upp fett när det blir riktigt kallt, för att inte frysa. Har för mig att jag kände likadant förra vintern när det var kallt som satan.

Hoppas iaf på att lätta några kilon när mensen kommer och det blir varmare.
Kan även tillägga att jag håller mig ifrån onyttigheter på vardagarna.
Håller tummarna för att det inte beror på stillasittande arbet...

Kram

Kommentera här: